תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

אוהל ומשכן
במדבר
כותב החידוש: אהרן לוי

מראה מקומות: בלק

מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל. ויש לעיין למה בתחילה אמר אהליך ולבסוף אמר ישראל. וי"ל דהא יעקב אבינו בתחילה נקרא יעקב וכתוב על יעקב שהיה יושב אוהלים והזמן שהוחלף שמו לישראל היה אחרי המלחמה עם הסט"א ולפי"ז י"ל שבתחילה היה תורתו בגדר עראי דהיינו אוהל ואחרי שנלחם עם השר של עשיו והצליח מולו שוב נקבע בליבו במצב של קבע ולכן נקרא בלשון משכן ועל זה אמר הכתוב כלפי יעקב בלשון אוהל וכלפי ישראל לשון משכן דישראל מסמל את הניצחון על היצר הרע וכיבושו למצב של קבע דהיינו משכן.

 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים