תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

איך אחי יוסף אכלו בלי שחיטה?
בראשית
כותב החידוש: אליה עומסי

מראה מקומות: פרשת מקץ פרק מ"ג פסוק ט"ז

"וטבח טבח והכן כי איתי יאכלו האנשים בצהרים"

וצ"ב והא אסור לאכול בלי שחיטה (וכן יש להקשות  ביצחק שציוה לעשו (כז,ג) "וצודה לי ציד" והא בעינן שחיטה והתם י"ל דעד כמה שחשב יצחק שעשו צדיק לכן לא חשש מהשחיטה).

וי"ל דיוסף אמר למנשה שישחוט וכ"כ בתרגום יונתן בן עוזיאל "וַחֲמָא יוֹסֵף עִמְהוֹן יַת בִּנְיָמִין וַאֲמַר לִמְנַשֶׁה דִמְמַנָא אַפִּיטְרוֹפּוֹס עַל בֵּיתֵיהּ אָעֵיל יַת גוּבְרַיָא לְבֵיתָא וּפְרַע בֵּית נִיכְסְתָא וְסַב גִידָא נַשְׁיָא וְאַתְקַן תַּבְשִׁילָא בְּאַפֵּיהוֹן אֲרוּם עִמִי יֵיכְלוּן גוּבְרַיָא בְּאִישׁוֹן שֵׁירוּתָא דְטִיהֲרָא"  והיינו דמנשה שחט והראה להם את בית השחיטה.

אלא שצ"ב והא האחים לא הכירו ביוסף א"כ כיצד הסכימו לאכול עם יוסף, וכן יש להקשות מהא דכתיב (לד) "וישתו וישכרו עמו" והא הוי יין נסך.

ותי' הרב אהרן בניהו שליט"א דכיון דהוי קודם מתן תורה א"כ ליכא דין ישראל ועכו"ם דלא חל שם עכו"ם על הגויים אלא לאחר מתן תורה ולכך אין איסור אם ישחוט אחר וממילא אין יינם יין נסך.

ובילקוט מעם לועז כתב וז"ל "ולא היה להם מכשול של יין נסך כי כתבנו קודם שהוא פרע להם את בית השחיטה וכן הראה להם שנוקר יפה ולכן בראותם הנהגתו הטובה שתו מיינו שהחזיקו אותו בחזקת כשרות".

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים