תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

איסור בל תוסיף קודם המצוה
כללי
כותב החידוש: שמואל ברדוגו

מראה מקומות: רע"א במערכה וקבא דקשייתא [בענין אם עקרו חז"ל לגמרי המצוה בר"ה שחל בשבת]

ישנו נידון גדול באחרונים אם יש איסור בל תוסיף קודם המצוה כגון אדם שישן בסוכה בערב סוכות, ונסתפקתי לפי"ז דהנה דנו האחרונים אם בר"ה שחל בשבת שגזרו חז"ל לא לתקוע בשופר, אם עבר אדם ותקע אם יצא יד"ח, או שחז"ל ביטלו את המצוה לגמרי, ולפי"ז יל"ד אם אדם ינענע לולב ביו"ט שחל בשבת, אם נימא שחז"ל עקרו את קיום המצוה, נמצא שהוא עושה מצוה לפני זמנה, דזמה מתחיל רק בא' דחול המועד, ולצד באחרונים שיש בל תוסיף בכה"ג יעבור על בל תוסיף, והוא חידוש גדול, ובפשטות נראה דאף לצד שחז"ל עוקרים את המצוה ואינו מקיים, הוא רק ביחס ללצאת יד"ח ולא ביחס לעצם המעשה מצוה להחשיבו ככלום, [ומצינו חי' כזה גבי מצוה הבאה בעבירה וכיוצ"ב ואכמ"ל בזה], 

אהבת? שתף את החידוש

תגובה אחת

  1. יפה מאוד.
    אמנם זה יהיה בל תוסיף דרבנן כי היום השני זה דרבנן. ומילא יש לו איסור ליטול לולב וממילא הלולב מוקצה ולכן להרים את הלולב, אסור כבר מהלילה. ובעלות השחר [שזה הזמן שבשאר הימים חל החיוב ליטול לולב] צריך לחול ה"בל תוסיף דרבנן", אולי זה יהיה אין איסור חל על איסור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים