תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

אכן, מקושיות מתים גם מתים
בראשית
כותב החידוש: אברהם רבינוביץ

מראה מקומות: בראשית , ויגש, מ"ו, כ"ו

מסכת תענית דף ה: א"ל הכי א"ר יוחנן יעקב אבינו לא מת א"ל וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וקברו קברייא א"ל מקרא אני דורש שנאמר … בשם ר’ שמואל רוזובסקי אומרים על דרך ה”ווארט”, שר’ יצחק אכן לא תירץ לו על הקושיה, כי רצה ללמד אותו ש”מקושיה לא מתים” (תרתי משמע)].

ואולם, מפירושו של רש"י על הפסוק "כל הנפש הבאה ליעקב" עולה לכאורה מסקנה הפוכה. שכן, לדברי האומר תאומות נולדו עם השבטים (בראשית לה, יז) צריכים אנו לומר שמתו לפני ירידתן למצרים שהרי לא נמנו כאן. נמצאת למד שאכן מקושיות חלילה , גם מתים, לפחות לפי מאן דאמר אחד…

ואין משיבין על הדרש, זה בהחלט עלול להיות מסוכן…ונאמן אתה להחיות מתים.

 

 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים