תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

אל תיראו כי בעבור נסות וגו' ובעבור תהיה יראתו וגו'.
שמות
כותב החידוש: אברהם מ. וקס

מראה מקומות: פרשה יתרו פרק כ' פסוק י"ז

בזכרון הנסיון כשאמר לבעבור נסות. רמוז יוסף הצדיק שהיה חלק מתהליך הגאולה. ולכן בראש פרשת שמות וסיפור הגלות. אמר ויוסף היה במצרים. וזכר את ענין היראה. אל תיראו. תהיה יראתו. כי יוסף היה ירא אלקים כעדות התורה. שאמר לאחיו הקדושים. את האלקים אני ירא. ולכן "לבעבור" כמו "בעל בור" ! יוסף שנשלך לבור. ואח"כ היה בעל הבית בבית פוטיפר. ולכן "ובעבור" בגימטריא פו"ר שהוא מזלו של יוסף. 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים