תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

את יעקב איש וביתו באו.
שמות
כותב החידוש: אברהם מ. וקס

מראה מקומות: פרשה שמות פרק א פסוק א'.

את' יעקב' איש' וביתו' באו. הסופי תיבות "תשוב" ! גם "ושבת" ! כאן רמז לתשובה הנוהגת בימי השובבים. כמאמר שובו בנים שובבים. שהרי גלות מצרים היתה הכנה לקבלת התורה. ובזוה"ק שהתורה מראה לאדם את חטאיו. ומדריכה אותו האיך וכיצד לשוב. ולכן יש לעסוק היטב הדק בפרשות של הגלות ויצי"מ. ולשזור בהם את מעשה התשובה. כאשר מעל כולם הוא עסק לימוד התורה. שהיא התכלית לכל הגלות. 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים