תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

בבא קמא
בבא קמא

מראה מקומות: תחילת מרובה

מדוע הגמ' במסכת מרובה אומרת שגניבת קרקע התמעטה מחיוב כפל והרי פשוט שאין כפל שהרי קרקע אינה נגזלת ושיטת התוספות בב"מ סא שאפי לאו שלא תגזול אין [ובשלמא לרמב"ם שיש לא תגזול ואיסור ניחא] 

 

ונראה לומר שכל מה שקרקע לא נגזלת כמו שכ' התוס' כי אין דרך לגנוב שהרי היא לא זזה ממומה והבעלים תמיד יכולם לבוא אלא שיש מניעה אבל כיון שהורה דיברה בטוען טענת גנב כמבואר ברש"י על התורה שהקנין שקונה הוא על ידי השבועה שהרי אין עושה קנין שבהיתר הגיע לידו א"כ נמצא שאפשר לעשות קנין גניבה של טוען טענת גנב בשבועה ובזה אין לחלק בין קרקע למטלטלין שהרי זה לא נקנה על ידי קנין של משיכה לרשות

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים