תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

בואו נאיר לעולם!
במדבר
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: נשא

בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי הִקְרִיב נְתַנְאֵל בֶּן צוּעָר נְשִׂיא יִשָּׂשכָר:

הקב"ה ברוב חוכמתו חקק חוקים בבריאת עולמו לטובת ברואיו, המשתלבים בהרמוניה נפלאה,כך שאם אנו עושים רצונו אנו מרוויחים… וכאשר לא,אנו נפסדים. כדוגמא:

מיקום השמש מדוייק להפליא, לו היה מרחקה קרוב יותר לכדור הארץ לא היינו עומדים בחום. ולו היה להיפך היינו קופאים מקור. כאשר אנו מאירים פנים לזולת ומחממים את ליבו:"הוי מקבל כל אדם בסבר פנים יפות." אנו מקבלים תחושות חיוביות והערכה עצמית גבוהה. וכאשר אנו קרירים כלפי סובבינו אנו סותרים בניין אישיות שבנינו בתוכינו. כמובן שכל דבר במידה, פעמים שפנים קרירות ורציניות הן דבר נצרך בחינוך כאשר ילד  עושה ככל העולה על רוחו…כמובן שקיצוניות לכאן או לכאן מהווה חיסרון.

אומר יעקב אבינו:"הייתי ביום אכלני חורב וקרח בלילה ותידד שנתי מעיניי". ניתן לדרוש שכאשר ההארה הייתה שייכת לעבר ולא כהווה מתמשך("הייתי ביום"- יום המאיר…) "אכלני חורב" וממילא נחסרתי מבניין אישיותי והן מקניין תורתי שהרי המידות הטובות הן מפתח לקניין התורה." אם אין דרך ארץ אין תורה".  והר חורב הוא הר סיני מקום קבלת התורה. וכדברי הפסוק המובא:

'בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי': כאשר אנו מאירים את נשמתו של הזולת כמו יום שהכל בו מאיר. מתקיים בנו אותיות 'ביום..'  – 'מי-בו.'   'מי' כינוי לקב"ה  "מי כה' אלוקינו בכל קוראינו אליו" הקב"ה שורה בתוכנו. ומעל הטבע…'בו' גימטריא 8 מספר המבטא את ההתנהגות העל טבעית מצד הבורא.

'הַשֵּׁנִי' גימטריא 365 כמניין ימות השנה בא לרמז שעל האדם לנהוג כך כל ימות השנה ולא רק כאשר ישנה הרגשה של שמחה בלב.

ולכך צריך הקרבה:('הִקְרִיב') וממילא הקב"ה מתגמל בהתאם 'נְתַנְאֵל' נתן-אל…

'בֶּן צוּעָר' אם ניקח את המילה 'צוער' בגימטריא נקבל 366 'ונוליד' לה בן זאת אומרת עוד 366 נקבל 732  כמניין : 'לבשר -ר' בא לרמז על הבשורה שהקב"ה יעשה אדם זה מעין ראש. שהרי האות ר' ניתנת להיות עם מילוי א'- ראש….  וממילא זה שכרו:"  נְשִׂיא… יִש-ָּׂשכָר: ויהי רצון שנזכה להיות כשמש לכל אדם ונאיר את העולם בתורה במצוות ובמעשים טובים מתוך אמונה שלווה ושמחה שלימה אכי"ר!

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים