תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

"בסיעתא דשמיא" – מאבקו של מרדכי
אסתר

מראה מקומות: אסתר, ח ,י

כתוב במגילת אסתר "ויכתב בשם המלך אחשורש ויחתם בטבעת המלך וישלח ספרים ביד הרצים בסוסים רכבי הרכש האחשתרנים בני הרמכים" 

מסופר במגילה על מרדכי הצדיק שכתב שבוטלה הגזירה

וכן כתוב דבר כזה "ויכתוב בטבעת המלך אחשורוש

ואחר כך כתוב "ויחתום בטבעת המלך" 

נשאלת השאלה למה בתחילה הפסוק כתוב עם אחשורוש ואחר כך בלי אחשורוש?

ונראה לעניות דעתי הרבה לתרץ ע"פ שכתבו חז"ל שכל פעם שכתוב "המלך" הכוונה למלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ורק מתי שכתוב "המלך אחשורוש" הכונה לאחשורוש מרדכי כתב ללא סיעתא דשמיא של הקדוש ברוך הוא אבל לאחר מכן ראה הקב"ה בעוני ישראל ורצה לגאלם באותה העת לכן "ויחתום בטבעת המלך" – מרדכי חותם בסיעתא דשמיא

ועוד נראה לענ"ד לתרץ שמרדכי ע"ה החל במאבק- כתב את המאבק ללא סיעתא דקודשא בריך הוא אך לאחר מכן כסיים במאבק – חתם את המאבק עם סיעתא דקודשא בריך הוא

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים