תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

בעניין שמחת אירוסין
מועד קטן
כותב החידוש: מיימון מיימון

מראה מקומות: מו"ק יח: ולעיל שם במסכת

בגמ' מו"ק יח: אמר שמואל מותר לארס במועד שמא יקדמנו אחר ומקשה הגמרא מלעיל דאמרינן דאין נושאין אשה במועד משום דאין מערבין שמחה בשמחה ובמסקנא מביאה הגמ' ראייה מתנא דשמואל דלהדיא מארסין במועד שמא יקדמנו אחר אבל אין עושין סעודת ירוסין 

והיה מקום לומר דכל ההיתר הוא משום דאירוסין לא חשיב שמחה שיחשב כמערב שמחה בשמחה ולכן מותר אך לעשות סעודה אסור משום דזה חשיבה שמחה ואין מערבין אך האצת נראה וכפי המשתמע מסברא דמה"ת לחלק בין אירוסין לניואין לומר שלא ישמח אדם באירוסין כמו בנישואין דודאי איכא בזה שמחה כמו בניששוטאין והט דמתירים הוא רק משום דחיישינן שמא יקדמנו אחר משא"כ לנישואין.. אבל סעודת אירוסין אסור לא משום דדוקא בזה איכא שמחה אלא לכאורה משום טירחא {אמנם דלפי"ז יצא דהטעם דאין מערבין שמחה בשמחה הוא משום טירחא וכחד שיטה לעיל אף דאפשר לומר דגם לשאר השיטות דהוא מטעם השמחה וכו א"ש גם הכא דסוכ"ס גם סעודה הוי שמחה כמומאירוסין ואין מערבין ולזה אין את ההיתר שמא יקדמנו דמה בכך שלא יעשה סעודת אירוסין 

כנלענ"ד

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים