תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

בפסוק בקריאת שמע נמצא סוד בדרך רמז על מהלך כל ההיסטוריה ועל העתיד עד תחית המתים.
דברים
כותב החידוש: אביאל אברהם שפשק

מראה מקומות: ואתחנן פרק ו' פסוק ז'

בס"ד.

הקדמה קצרה הכוללת בתוכה המון יסודות התורה ועבודת ה' יתברך ורצונו מאיתנו.

וחידוש התורה הוא קצר והוא מעט המחזיק את המרובה ממש.

~~הקדמה~~

קריאת שמע היא מצוות יחוד ה', זו התכלית של היהודי לייחד קב"ה ושכינתא.

השכינה היא מידת המלכות והקב"ה הוא מידת תפארת. 

ספירת המלכות/ השכינה הקדושה היא שורש של כל נפשות ישראל,

והקב"ה דהיינו- ספירת תפארת היא שורש נשמות עם ישראל (בזוהר כשכתוב "הקב"ה", לפעמים הם מתכוונים לספירת תפארת או לפרצוף ז"א או לשם הוי"ה  הקדוש)

~מטרת הבריאה~ היא להטיב לנבראיו בזכות ולא בחסד חינם כי קבלת הטבה  בחינם לבסוף תביא לאדם בושה, ואין הטבה שלמה במקום שיש בו בושה, כי הקב"ה הוא טוב ומטיב ודרך הטוב היא להטיב והקב"ה הוא מושלם, אין בו חסרון ולכן גם ההטבה- שהיא שכר המצוות  תהיה שלמה וללא חסרון,. אנו בעולם העשייה לכן הכל פה בחינת מעשים-עשיה. הקב"ה הביא לנו תורה שהיא ספר החוקים איך לעבוד אותו ולהרוויח שכר המצוות לעולם הבא, ובתוך כל זה הקב"ה שם בעולם בחירה חופשית כי על ידי בחירה חופשית יוצאת מחשבתו יתברך מהכח אל הפועל, וכדי שהאדם יעבוד וירוויח את ההטבה בזכות ולא בחסד של בושה אז נתן הקב"ה לאדם יצר טוב ויצר רע, שכל עבודת האדם היא אמונה בה' יתברך וההתגברות על היצר הרע, ובכן שאדם מתגבר על ניסיון שנזדמן לו כי הקב"ה מביא ניסיונות לאדם והיצר הרע משכנע את האדם לעבור את העבירה שבניסיון, ויצר הטוב נלחם  ומתגבר בכל כוחו  על עצת היצר הרע, הרי שהאדם קיים מצוה ובחר ברצון ה' שהוא  דבר הטוב,  וכשהאדם מואס ברע ועושה טוב אז  זו העבודה שעליה האדם מקבל שכר. [שכר הוא עום הבא עולם הנצח נצחים] בחכמתו יתברך כדי להוציא מחשבתו אז האציל וברא יצר ועשה כל השתלשלות העולמות, וברא את העולם בצורה שמוכנה לאדם כדי לעבוד את ה' יתברך. 

השכינה הקדושה היא שורש של כל נפשות עם בני ישראל וכולם מתכנסים, לכן השכינה נקראת כנסת ישראל   אנו בגלות והוצאנו את אימנו לגלות זו השכינה הקדושה שהיא בגלות זהו שכתוב: "בפשעיכם שוּלחה אימכם" כל תיקון העולם נזכר בקריאת שמע:

"וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ וְדִבַּרְתָּ בָּם בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ"  [דברים ו ז]

וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ- לבניך- לשון לבנונית– לבנונית שזורק במעי אישתו ונעשה עובר דהיינו בריאת האדם [כבוד אלקים הסתר דבר]
וְדִבַּרְתָּ בָּם- תינוק במעי אימו מלאך מלמדו כל התורה
בְּשִׁבְתְּךָ-כשתשב ברחם אימך.
בְּבֵיתֶךָ- שתצא ממעי אימך לעולם הזה לקיים תורה ומצוות ומעשים טובים.
וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ- זו הגלות שהיא נקראת דרך.
"וּבְשָׁכְבְּךָ"- ביום המיתה. {1}
"וּבְקוּמֶךָ"- לעתיד לבוא כשתקום בתחיית המתים.
1} לכן בזמן המיתה שוכבים על משכבותם והתורה היא רוממות אל בגרונם. [סוד דובב שפתי ישנים, וסוד "יעלזו חסידים בכבוד ירננו על משכבותם רוממות אל בגרונם"]

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים