תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

בקשת הפרנסה בברכת המזון
אמונה ובטחון
כותב החידוש: י, מאיר ר

מראה מקומות: ברכת רחם

 אנו מבקשים על פרנסה בכל עת בה אנו מברכים ברכת המזון, אֱלֹהֵינוּ, אָבִינוּ, רְעֵנוּ זוּנֵנוּ פַּרְנְסֵנוּ וְכַלְכְּלֵנוּ וְהַרְוִיחֵנוּ⁠  וְהַרְוַח לָנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ מְהֵרָה מִכָּל צָרוֹתֵינוּ⁠  וְנָא אַל תַּצְרִיכֵנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ לֹא לִידֵי מַתְּנַת בָּשָׂר וָדָם   וכו'  שֶׁלֹּא נֵבוֹשׁ וְלֹא נִכָּלֵם לְעוֹלָם וָעֶד, [ כאשר בנוסח ספרד זה, שלא נבוש בעולם הזה ולא נכלם לעולם הבא ],  כאשר נוסח בקשה זו מעלה כמה תהיות .. א' וכי הצורך להנות מידי ה' ולא מבשר ודם הוא רק כדי שלא נבוש ? ב' מהי הבושה ומה הכלימה ומה החילוק ביניהם ? ובייחוד הלעולם ועד מה אנחנו בדיוק מבקשים שלא יהיה לעולם   ועד ? התשובה לכך   שכל מפתח הפרנסה הוא בידי ה' ורק מידו אנו ניזונים, הבקשה אותה אנו מבקשים בברכת המזון היא שנרגיש בעצמנו שכל פרנסתנו משמים היא ולא מבשר ודם, כי הרי אין באמת דבר כזה פרנסה שהיא איננה      מאיתו יתברך, כשנרגיש את זה שהפרנסה היא ממנו בלבד אזי לא יהיה לנו בושה מאיש בעולם הזה כי לעולם לא נחוש שמישהו מפרנסנו [  כמובן כחלק מהבקשה היא שלא יהיה לנו מצב של ניסיון בו יהיה נראה לעין במוחש כאילו  אי מהזולת הוא המפרנס ] , וגם לעולם הבא לא נכלם, כלימה חלוקה מבושה, בושה זה אדם המתבייש מעצמו בעוד שכלימה זה שהוא מוכלם על ידי אחרים, וזה חלילה יקרה לעולם הבא שבו הבן אדם יראה איך מתי שהוא שם מבטחו בבן אנוש שיפרנס אותו, הפרנסה באמת הגיע מלמעלה, וזה מה שאנו מבקשים בסוף בקשת הפרנסה שלא נבוש ולא נכלם לעולם ועד . 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים