תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

גלגל החוזר בדין רודף
כללי

מראה מקומות: סוגיית רודף

יש לדון באופן שהאחד אומר לחבירו או שתהרגני או שאהרגך, דהנה כיון דשפיכו"ד ביהרג ואל יעבור הרי הוא כרודף ומותר להורגו אך לאחר שמותר להורגו שוב אינו רודף כיון דיכול להורגו בהיתר, מהו הדין בכה"ג. לתגובות הציבור.  

אהבת? שתף את החידוש

3 תגובות

  1. למה אם יכול להורגו בהיתר הוא לא רודף?
    הרי עדיין במציאות הוא רודף, ויכול להורגו.
    ומ"מ אף בלא רודף יש לו דין של הקם להרגך השכם להרגו, כיון שהוא עצמו המאוים.

  2. מ"מ כיוון שאומר אם לא תהרגני אהרוג אותך הרי הוא רודף דאם לא יהרגנו ימות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

ואלה שמות האנשים

ואם לא שטית טומאה תחת אישך, הנקי ממי המרים המאררים האלה.

איזהו גבור הכובש את יצרו

השגחה של הקב"ה על הארץ ועל המזון

ואש המזבח תוקד בו

להתחיל מבראשית

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים