תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

דיבור המביא ברכה
ויקרא
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: פרשת ויקרא

וצִוָּה הַכֹּהֵן וְלָקַח לַמִּטַּהֵר שְׁתֵּי צִפֳּרִים חַיּוֹת טְהֹרוֹת וְעֵץ אֶרֶז וּשְׁנִי תוֹלַעַת וְאֵזֹב:

 

ישנם העוברים קשיים לא מעטים בחייהם ופעמים שאין מוצאים הם מזור לפצעיהם…אך המפליא הוא שהישועה הינה ברת השגה בדרכים פשוטות וקלות ביותר…

ובניגוד לכך,פעמים שמצב רוחו של האדם עליז ושמח ביותר ומדבר קל ביותר מתהפך לו הגלגל…

הקב"ה  נתן לנו -בני האדם, מתנה נפלאה שאין לשאר היצורים שבכוחה לבנות ובכוחה להרוס, הוא כח הדיבור…

יצירה מופלאה זו מביאה לידי ביטוי את מחשבתנו ורצוננו השרוי בתוכנו.

כמו בכל עניין,עלינו להשקיע את כוחנו בשימוש נכון במוצא פינו…

אדם השומר על דיבור זך וטהור בונה באישיותו קומה נשגבת ודרגתו בשמיים חשובה ביותר. ואילו הנמנע מהתמודדות ומתיר לכל מילה להופיע בחלל האויר ללא שום התבוננות בטיב התוכן הנאמר,מגלה מיד את רדידות חייו עקב ההתדרדרות והנסיגה מדיבור נכון ונאות.

ומסתבר שלא מעט מהסובלים מייסורים שונים נגועים במידה קלוקלת זו של אי שמירת הדיבור…ואילו לבעלי  הנקיון בדבר שכר גדול בזה ובבא,כנאמר בתהילים: "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה סור מרע ועשה טוב.." מכאן לומדים שחיים טובים שלוים ומאושרים הם תוצאה של שמירת הדיבור וניצולו לאפיקים חיוביים.

וְצִוָּה הַכֹּהֵן וְלָקַח לַמִּטַּהֵר שְׁתֵּי צִפֳּרִים חַיּוֹת:

הדיבור הוא פטפוט דברים כציפורים, ישנם הנהנים מצפצוף זה ויש הנסלדים… 'צפור' אותיות 'צורף' המרמז על הברכה הגדולה, התכשיט היקר הנוצר בעמל גדול הוא שמירת ה'צפצוף' היוצא מחלל הפה. בנוסף 'צפור' אותיות 'פרוץ' הדיבור הפרוץ גורם לריחוק ולפירוד כציפור הנודדת, המתרחקת לה ממקום מושבה הבטוח.

חבוש הנמצא בבית האסורים המתבשר בגאולתו,  מיד בשמע השמועה המשמחת, מקבל כוחות אדירים ומתהפכים  חייו עוד בטרם יציאתו בפועל לחופשי. "שמועה טובה תדשן עצם." דיבור קל, שמועה טובה משפיעה ישירות על המציאות בחיי האדם לטובה.

בניגוד לכך הנמצא בבית שמחות הנהנה מכל רגע ורגע, כאשר יתבשר בעונש כבד עתידי, תיפקודו ישתתק באופן מיידי.

דיבור ראשי תיבות: דרכו יש ברכה וגם ריחוק. בדיבור חיובי אנו מביאים ברכה אך   צריכים  אנו להיזהר כיוון שעלולים בדיבור שלילי גם להרחיק ולהפריד. דיבור גימטריא 222 כמניין 'ברך'… וכמניין 'יזהר'….

וְעֵץ אֶרֶז וּשְׁנִי תוֹלַעַת וְאֵזֹב: ויהי רצון שנישתדל כולנו להידבק בעץ החיים היא התורה הקדושה שממנה נלמד את הדרך להתרומם ולטפס מעלה כעץ הארז .

ושנפנים שכוח גדול בפינו כתולעת שכל כוחה בפיה. וכאשר  נפעל בדרך זו יתקיים בנו יתרון גדול על כל בריאת היצורים בהתקדמות גדולה מחיל אל חיל בכל גווני חיינו. אכ"יר.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים