תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

דקדוק הלשונות בתורה הקדושה
שמות
כותב החידוש: יצחק Karlebach

מראה מקומות: חומש שמות פרשת בא פרק יב פסוק ח חומש במדבר פרשת בהעלותך פרק ט פסוק יא

מדוע בפסח ראשון נאמר ואכלו את הבשר צלי אש ומצות, על מרורים יאכלוהו, ובפסח שני נאמר על מצות ומרורים יאכלוהו ?

תשובה!

כי בפסח ראשון, רק מצות אכילת המרור היא מצוה נגררת וטפלה למצות אכילת קרבן הפסח הראשון, ואילו מצות אכילת המצה בפסח הראשון, היא מצוה בפני עצמה, לכן נאמר בפסח ראשון, ואכלו את הבשר צלי אש ומצות, כי שניהם הם מצות עיקריות ולא נגררות אחת אחרי השנית, ורק מצות אכילת המרור שחיובה נגררת עקב אכילת הקרבן נכתבה בנפרד, ואילו בפסח שני, אין חובת אכילת המצה מצוה בפני עצמה, אלא כמו מצות אכילת המרור בפסח הראשון,  שחיובה רק עם קיום מצות אכילת קרבן הפסח השני, ואם לא אכלת את קרבן הפסח השני אפילו אם כן הקרבת את הקרבן, אינך מחויב לאכול מצות בלבד ולא מרור בלבד, לכן נאמר על מצות ומרורים יאכלוהו, סמוכים זה לזה יחד

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים