תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

הוא אהרון ומשה…הוא משה ואהרון…
שמות
כותב החידוש: שחר שמואל

מראה מקומות: מדרשי חז"ל

מזלו של חודש סיוון, הוא "תאומים", וזה רומז לשני האחים- משה ואהרון, שעל ידם ניתנה לנו התורה בחודש זה, שנאמר "שני שדיך כשני עופרים תואמי צביה הרועים בשושנים" (שיר השירים ד, ה,).

"זה משה אהרן" = בגימטריה – 613 = "י.ה.ו.ה אלהי ישראל"

שני השדיים שבחזה, הם כנגד משה ואהרון.
אז כמו שהשד הימני דומה לשמאלי, והשד השמאלי, דומה לימני, כך משה ואהרון היו דומים זה לזה.
ואני שואל- לכאורה כל צד ימין של האדם, דומה לשמאלי, וכל הצד השמאלי שלו, דומה לימני. אז למה ציין המשורר דווקא את השדיים?
אני חושב שזה משום שמהשד, התינוק יונק חלב וניזון. וכן, כשהוא עייף, אז הוא אוהב להניח את ראשו על השד ולישון.

כך שזה אולי בא לומר, שמשה ואהרון היו כמו השדיים כלפי ישראל. בזכות משה היה לישראל מן, שממנו העם ניזון. בזכות אהרון, היו ענני כבוד ששמרו על ישראל, שבזכותם יכלו ישראל ללכת לישון.

אז בגלל שהשדיים דומות זה לזה, מכנה אותם המשורר בתור- תאומים השקולים זה כנגד זה. וזה בא לומר שכך גם משה ואהרון היו שקולים זה כנגד זה. ואת זה לומד רש"י הקדוש מהפסוקים: "הוּא אַהֲרֹן וּמֹשֶׁה אֲשֶׁר אָמַר ה' לָהֶם הוֹצִיאוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם עַל צִבְאֹתָם…הֵם הַמְדַבְּרִים אֶל פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם לְהוֹצִיא אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם הוּא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן" (שמות ו, כו- כז) ושואל, מדוע פעם הקדים הכתוב את אהרון למשה ופעם הקדים את משה לאהרון? לומר לך ששניהם שקולים אחד כנגד השני.

ואכן, כתוב במדרש- "שיר השירים רבה" על הפסוק- "נאוו לחייך בתורים צוארך בחרוזים" (לפני כן- א, י,) שזהו רמז למשה ואהרון.
שני הלחיים שבפנים, הם כנגד משה ואהרון.
אז כמו שהלחי הימנית דומה לשמאלית, והלחי השמאלית, דומה לימנית, כך משה ואהרון היו דומים זה לזה.
ואני שואל- לכאורה כל צד ימין של האדם, דומה לשמאלי, וכל הצד השמאלי שלו, דומה לימני. אז למה ציין המשורר דווקא את הלחיים?

אני חושב שזה משום שכאשר אדם שמח, אז זה מתבטא בחיוך הרחב שנעשה בפיו ומתבטא בפתיחת שפתיו. והבעת פניו זו, ניכרת על שני לחייו ולא רק על אחת, אלא בצורה שווה.

כך שזה אולי בא לומר, שכאשר היה למשה טוב והוא שמח, אז גם אהרון מצידו השני שמח בשבילו. וכאשר לאהרון היה טוב והוא שמח, אז גם משה מהצד השני, שמח בשבילו.

אז מכך שמשה ואהרון היו שווים, אז הם מכנה אותם המשורר בתור תאומים.

אז הייתי אומר, שכנגד השדיים שעל החזה שמסמלות אולי את כוח הנתינה- אהרון זכה לשאת את החושן על ליבו שנמצא בחזה.
וכנגד הלחיים שבפנים שמסמלות אולי את כוח הדיבור- משה זכה לדבר עם ה' פה אל פה.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים