תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

הטעם שדווקא פרשת שתויי יין נתחדשה על ידי אהרון
ויקרא
כותב החידוש: רונן טוויג

מראה מקומות: פרשת שמיני י, ד

 

ויאמר משה אל אהרן הוא אשר דבר ה' לאמר בקרבי אקדש ועל פני כל העם אכבד וידם אהרן (י, ד)

וברש"י "וידם אהרן – קבל שכר על שתיקתו ומה שכר קבל, שנתייחד עמו הדיבור, שנאמרה לו לבדו פרשת שתויי יין", וצריך להבין מדוע דווקא פרשיות אלו נתגלו לאהרון, ולא שאר עניני וציווי כהונה, שהרי ריבתה התורה בכהנים מצות יתירות (עיין ביבמות קי"ד:).

ויתכן לבאר בזה, דהנה דאיתא בגמ' בפסחים (קי"ג:) "שלשה הקב"ה אוהבן, מי שאינו כועס, ומי שאינו משתכר, ומי שאינו מעמיד על מדותיו", וידוע לבאר כי המכנה המשותף בהני תלת, הוא במה ששולטים בעצמם, ולא מאבדים את דעתם על ידי שכרות וכעס, וכן במה שמבליגים ומעבירים על מידותיהם שגם הוא ענין של שליטת הדעת על הרצון והתאוה, ולכן בשכר הבלגתו של אהרון ושליטתו העצמית, זכה שדווקא פרשת שתויי יין המורה על שליטה עצמית תאמר על ידו, מדה כנגד מדה.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים