תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

הכוח בידיים שלנו
בראשית
כותב החידוש: נריה משיח

מראה מקומות: תולדות כה ,פסוק כד

  • קרנו בפרשת תולדות על רבקה אומר שם הפסוק והנה תומם בבטנה אומר רש"י למה תומם ולא תאומים אומר רש"י שרשום תאומים משמע 2 צדיקים אבל כאן אחד רשע ואחד צדיק נשאלת השאלה אז מה אנו באים בטענות על עשיו הרי עוד בעודו ברחם אימו נגזר עליו להיות רשע  אז אולי גם אנו יכולים לחשוב מה המטרה שלי בחיים אולי כבר הכול נכתב וכתוב והוחלט כבר מה אני יהיה. יש גמרא בשבת דף קנו. דנה שם שיש כול אדם שנולד באחד מי ימי השבוע אז הוא משקף משהו לדוגמה אחד שנולד ביום רביעי בשבת יהיה יהי גבר חכים ונהיר עוד דנה שם הרבה ואומרת שיש אחד שבמזל שלו יהיה אחיד דמא ואז אומרת הגמרא אנר רב אשי אי גנבה אי טבחה בעצם אחד שאוהב דם אז מה הוא יהיה גנב יהיה טבחה יהיה רוצח? אלא אומרת הגמרה אי מופלא מכאן אנחנו יכולים לתרץ את השאלה נכון שככה כבר נגזר על עשיו ונכון שאותו אדם שנולד ביום כזה וכזה הוא אוהב דם אבל הוא יכול לקחת את למקומות חיובים כמו שהגמרא אומרת שיכול להיות מוהל. אז גם אנו ישלי לנו את הכוח להפוך את התכונות  שלנו לדברים חיובים ורק להשפיע.

אהבת? שתף את החידוש

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים