תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

הכסא של משה, שלא מתכלה
שמות
כותב החידוש: שחר שמואל

מראה מקומות: מדרשי חז"ל

"וירא מלאך ה' אליו בלבת אש מתוך הסנה וירא והנה הסנה בוער באש והסנה איננו אוכל. ויאמר משה אסורה נא ואראה את המראה הגדול הזה מדוע לא יבער הסנה. וירא ה' כי סר לראות ויקרא אליו אלוקים מתוך הסנה ויאמר משה משה ויאמר הנני" (שמות ג, ב-ד)

המדרש מסב את תשומת ליבנו לכך ש- "הסנה" בגימטריה = 120. וזהו מספר שנותיו של משה רבנו. ומה זה בא לומר?

אז חשבתי לומר שהסנה הבוער באש אך איננו נשרף, בא להרגיע את משה שלא ידאג. שכן, אומר המדרש, שכאשר עלה משה להר סיני לקחת את התורה, אז המלאכים לא רצו לתת לו אותה בטענה שאיננה מתאימה לבני האדם אלא למלאכים, ושאלו- "מה לילוד אישה ביננו"?! השמיים שמים לה', והארץ נתן לבני אדם. אז מה עושה כאן הבן אדם הזה בשמיים. וכדי להוכיח לו שהוא אכן בן אדם ואין מקומו בין מלאכים ושרפים, אז הם רצו באמת לשרוף אותו בהבל פיהם (מה שאי אפשר לעשות למלאך).
אז הקב"ה אמר למשה- "אחוז בכסא כבודי והשב להם תשובה מדוע התורה כן מתאימה לכם בני האדם".

אז כמו שהסנה בוער באש אך האש איננה מצליחה לשרוף אותו, כך גם אותך, המלאכים לא יצליחו לשרוף.

ולשם כך, בא הסנה ששווה בגימטריה 120. לומר לו שהוא יחיה עד 120, ולא ישרף טרם זמנו, שם על הר סיני.
ואכן, גם המילה "סני" בגימטריה = 120.

ואני חושב, שאת זה הקב"ה רמז למשה גם בהר סיני כשאמר לו "אחוז בכסא כבודי והשב להם תשובה". ואני ערב לכך שאף אחד לא יצליח לשרוף אותך מרגע זה ועד 120. ועלה לי רמז נחמד:

"בכסא הכבוד" בגימטריה = 120.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים