תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

הקורא קריאת שמע בלא תפילין כאילו מעיד עדות שקר בעצמו
ברכות
כותב החידוש: אברהם ורון

מראה מקומות: דף יד:

יש לדון  האם זה הלכה מהלכות תפילין שצריך לקרוא קריאת שמע עם התפיליןף או שזה הלכה מהלכות קריאת שמע שצריך להניח תפילין כשקוראים קריאת שמע,

לכאורה נראה שזה מחלוקות בין הראשונים 

הרמב"ם הביא את הדין הזה בהלכות  תפילין זאת אומרת שלמד שזה הלכה מהלכות תפילין שצריך לקרוא איתם קריאת שמע,

ואילו האחרונים והראשונים משמע מהם שזה הלכה מהלכות קריאת שמע שצריך להניח תפילין כשמקיים מצות קריאת שמע,

נפק"מ במנחה של תשעה באב האם צריך לקרוא קריאת שמע עם התפילין, אם נומר כמו הרמב"ם שזה הלכה מהלכות תפילין לכאורה יצטרך לקרוא קריאת שמע עם התפילין כשמניחם במנחה, אפילו שכבר קיים מצות קריאת שמע בשחרית , כי הדין של מעיד עדות שקר לא קשור למצות קריאת שמע אלא למצות תפילין,

אבל אם נומר שזה הלכה מהלכות קריאת שמע, עד כמה שלא צריך להניח תפילין בבוקר כשמקיים מצות קריאת שמע , אין שום הלכה אח"כ לקרוא קריאת שמע עם התפילין.

אהבת? שתף את החידוש

4 תגובות

  1. יפה מאוד
    זה שני דינים, אחד בתפילין של יד ואחד בתפילין של ראש ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

ואלה שמות האנשים

ואם לא שטית טומאה תחת אישך, הנקי ממי המרים המאררים האלה.

איזהו גבור הכובש את יצרו

השגחה של הקב"ה על הארץ ועל המזון

ואש המזבח תוקד בו

להתחיל מבראשית

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים