תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

הרהור בדיברי תורה-הלכה
ברכות
כותב החידוש: נחמן לוי

מראה מקומות: ברכות לא' סימן צג' ס' ג'

בשני פעמים בהלכה מוזכר שאסור לעיין בדברי תורה א. בית הכסא ב. ותפילת עמידה סיבת האיסור להרהר בבית הכסא שזה מקום טומאה וזוהמה, ובתפילת עמידה האיסור שצריך להתרכז בכוונת התפילה, עד כדי כך שאסור להתפלל שאין בידו הלכה פסוקה כמוזכר בגמרא ברכות לא. ובפרש"י שם ונפסק בסימן צג'. 

הנפק" מ שבבית הכיסא צריך לאמץ עצמו בכל אופן לא להרהר שזה איסור בעצם, ובתפילת עמידה יהיה מותר להרהר עבור יישוב הדעת בתפילה

 

אהבת? שתף את החידוש

3 תגובות

  1. שכוייח אבל לפי דברך יוצא שיכול לעשות הפסקה באמצע התפילה ולחשוב בלימוד וזה לא יעלה על הדעת וצ"ע

    1. כן יהיה מותר בשביל להתרכז בתפילה ולהסיר ממנו חוסר ריכוז כמובא בפוסקים לעניין אם נפל ספר לארץ באמצע התפילה אינו יכול להתרכז שרי להגביהו בין ברכה לברכה משנ"ב סימן צו ס" ק ז

  2. עיין בילקוט יוסף (תפילה ח"א סי' ק"ד אות ז', וביבי"ע ח"ד סי' ח'): וזה לשונו: העומד באמצע תפילת י"ח ולפתע התחיל להרהר בדברי תורה בעומק העיון, וקשה לו להמשיך להתפלל בכוונה, אם יכול להתאמץ ולהסיח דעתו מדברי תורה ולכון בתפלתו יעשה כן.

    אבל אם אינו יכול לכון אלא אם כן ישהה מעט כדקה או שתיים לסדר הדברים יש לו להקל להרהר בדברים ולסדרם במחשבה כדי שיוכל להמשיך להתפלל.

    רק יזהר שלא יעבור זמן שישהה כדי לסיים את כל י"ח. (ועע"ש ובהערה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

ואלה שמות האנשים

ואם לא שטית טומאה תחת אישך, הנקי ממי המרים המאררים האלה.

איזהו גבור הכובש את יצרו

השגחה של הקב"ה על הארץ ועל המזון

ואש המזבח תוקד בו

להתחיל מבראשית

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים