תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

וארא אל אברהם וגו'.
שמות
כותב החידוש: אברהם מ. וקס

מראה מקומות: פרשת וארא. פרק ו' פסוק ג'.

וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב. ברש"כ כתב וארא "אל האבות". ומקשין העולם מאי קמ"ל בזה. והרי מקרא מלא ומפורש הוא. שנגלה אל אברהם יצחק ויעקב. ומה הוסיף רש"י וארא אל האבות. שהם אלו הנזכרים בכתוב. ואפשר דרש"י נתכוון לאמץ ולקיים את דבריהם ז"ל שאמרו. שאין קורין 'אבות' אלא לשלושה. ולכן כתב רש"י וארא אל ה'אבות'. לומר שהשלושה הנזכרים בכתוב. הם הן האבות ולא זולתן. ובספרי החסידות ביארו. כי 'אבות' מלשון רצון. על דרך הכתוב לא אבה יבמי. והורה הכתוב הזה. כי הקב"ה מתגלה ומאיר לבעלי הרצון והרצונות. וכבר כתבו בספרי החכמה. "רצון" כמו "צנור". והדברים רמוזין בפירוש האור החיים הקדוש. לומר שע"י רצון. זוכין לשפע מהצנור העליון.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים