תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

וגם אני שמעתי את נאקת בני ישראל
שמות
כותב החידוש: אליהו קוויט

מראה מקומות: וארא ו, ה

מדוע אומר הקב”ה “וגם אני שמעתי”, כאילו יש עוד מישהו ששמע? מי עוד שמע?

ובכלל, המילה “וגם” לכאורה יתרה, וניתן היה לכתוב פשוט “ואני שמעתי את נאקת בני ישראל”.

ראיתי ב”באר הפרשה” שמביא בעניין זה כך –

“וביארו צדיקים אומרו ‘וגם’, כי כך היא הנהגתו של בורא עולם, כאשר ישמע איש את צעקת רעהו ויתמלא רחמים עליו לעמוד לימינו, להסיר ממנו כל צער ומכאוב, לכבד אותו ישמע ‘גם’ ה’ לקול נאקתו, ויפקדהו בדבר ישועה ורחמים”.

כלומר, כשאנשים בינם לבין עצמם שומעים איש את צעקת רעהו, ואנשים לא מרוכזים רק בכאב של עצמם אלא גם קשובים לזעקת זולתם, הדבר מביא לכך שגם הקב”ה שומע את תפילתם וצעקתם. וזהו “וגם אני שמעתי”- תחילה שמעו ישראל, זה את צעקת זה, וכשהתחילו לשמוע זה את זה, אזי “גם” הקב”ה שמע להם

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים