תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

ויוצא יוסף אותם מעם ברכיו.
בראשית
כותב החידוש: אברהם מ. וקס

מראה מקומות: פרשה ויחי פרק מ"ח פסוק יב.

התיבה "ברכיו" בגימטריא "רחל". נסתובבה ממנו ועליהם הברכה. בכוחה של 'רחל' עיקרה של בית. ויוסף עיקרי לרחל. והשכינה מתוארת בתואר 'רחל'. וקול יעקב וברכתו לנערים וליוסף היה קול ברמה. ובוודאי שיעקב מברך והשכינה מסכימה על ברכותיו. ועונה לעומתו. כן יעשה ה' אמן. עוד רמוז בתיבה "ברכיו" כמו "בו ירך". ורומז ליוסף ירכו בקודש. יוסף שחתם את המיטה בבית לבן. ובסיבתו הכה המלאך את יעקב בירכו. ותשכיל כי משימת ידי יוסף תחת ירך יעקב. נסתובבה עליו ברכת יעקב לאחר הוצאת הבנים מעם ברכיו. עוד יפורש. "ברכיו" מלשון "כרוביו". כי יעקב הוא הארון הקדוש. ויוסף הוא הכפורת. בסימן "כפורת" זה בן פור"ת שנמכר בכ' כסף. (כסף הכיפורים) ומנשה ואפרים בבחינת הכרובים פורשי הכנפיים. והוא מעשה יעקב ששכל ידיו בחכמה. והסוד רם ונישא. וד"ל.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים