תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

ויקרא את שם המקום ההוא בית אל.
בראשית
כותב החידוש: אברהם מ. וקס

מראה מקומות: פרשה ויצא פרק כט פסוק י"ט.

אפשר שאע"פ שקליפת בתואל אבי לבן כבר נתפרדה וכלתה סבר ותקוה. מ"מ אולי ושמא. דבהיות וברא כרעיה דאבוה. ולבן בן בתואל עדין היה חי וקיים. וקליפת אביו עדין רשומה במקומו. ולכן קרא יעקב ההולך למקומו של לבן. את המקום ההוא "בית אל". ומכח האות ו' שבשמו יעקו'ב. עשה מהוא"ו של בתו'אל מעין י'. וחילוף "בתואל" האיר לו "בית אל". ובזה הכניע יעקב את הקליפה לבחינת הקדושה. שזו עיקר העבודה להפוך את הרע. ולכובשו אל הטוב. ואולי זהו מה שנדר לאמר. ובגד ללבוש. והבגדים קרויין "בלאות" כמו "בתואל". ביקש נדר והתפלל. שבלאותיו יהיו בלאות הקודש כבגדי הכהונה. ולא ינזקו מבלאותיו של בתואל. ודו"ק.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים