תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

"ויקרא – א' זעירא
ויקרא
כותב החידוש: דניאל זרקון

מראה מקומות: פרשת ויקרא פרק א פסוק א

   "ויקרא אל משה" וכו'.

   וכאן יש א' זעירא. מפני ענוותנותו של משה רבינו, שרצה שיראה כתוב "ויקר" לשון מקרה, ולא כאילו דבר נהוג ורגיל הוא שה' קורא לו.

   אבל יש להקשות: והרי בפרשת משפטים (שמות כד, טז) גם-כן כתוב "ויקרא אל משה" ושמה לא רצה משה רבינו לכתוב א' זעירא (ומשה רבינו כתב את כל התורה מפי ה' יתברך. עיין בבא בתרא טו עמוד א), ומה נשתנה הפסוק הזה שבתחילת חומש ויקרא?

   והתשובה בדבר, מפני שכאן  היה "הקול הולך ומגיע לאוזניו, וכל ישראל לא שומעין" כדברי רש"י.

   אם-כן, כאן הוא המקום לענווה, כשלא ידעו כל העם שה' יתברך קרא לו, אז כתב משה רבינו א' זעירא.

   אבל בשאר המקומות, כל העם שמעו שהקדוש ברוך הוא קורא לו, ואם-כן מה ענווה יש בכך לכתוב בשאר המקומות א' זעירא אחר שכל העם שמע והיה עד לכך שה' יתברך קורא אליו.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים