תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

ויקרבו ימי ישראל למות.
בראשית
כותב החידוש: אברהם מ. וקס

מראה מקומות: פרשה ויחי פרק מז פסוק כט

יש לפרש. כי כל ימיו של יעקב כולן. כלומר כל קמ"ז שנותיו כולן. התקרבו זה לזה כאחד. וכביכול היו ליום אחד יחיד ומיוחד. כי כל עבודותיו הקדושים מכל שנותיו וחייו. נתאספו אצלו לעמוד אש אחד הנסמך על והיה בית יעקב אש. והדברים יושכלו לנכון על פי מה דאיתא בזוה"ק. (וירא צט. ועי"ש עוד בזוה"ק ויחי רכא:) שהרי המיתה באה ברגע אחד. ומה הענין בקירבתן של הימים אליו למות. וביארו שם. כי ימים שאינן בטובה אינם ימים והם נדחים מהאדם. ברם אצל יעקב כל הימים היו בטובה ובקדושה ובשלימות. ויבא יעקב שלם. ובזה קרבו אליו כל ימיו כולם. 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים