תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

ולא תאמר אני העשרתי את אברהם
בראשית
כותב החידוש: אריאל יוחנן

מראה מקומות: יד

'ולא תאמר אני העשרתי את אברהם' (בראשית יד כב-כד)

כתב רש"י שהקב"ה הבטיחני לעשרני.

ולכאו' צריך להבין בזה ד' דברים: א. שא"כ שכבר יש לו הבטחת עושר, מדוע בתחילה אברהם כן לקח את הרכוש? ב. מדוע כשפרעה נתן לו מתנות הוא לקח ולא אמר שהקב"ה הבטיחו עושר ולא רוצה לקחת ממנו? ג. מה טענה זו שהקב"ה הבטיחני, והרי אפשר שזה גופא העושר שהקב"ה הבטיחו והרי הוא דוחהו בידים? ד. שהרי הכתוב אומר 'ולא תאמר אני העשרתי' ומשמע שאם לא היה אומר כן היה לוקח ממנו אף שהקב"ה הבטיחו עושר?

והנראה בזה בס"ד, שבודאי ידע אברהם שאפשר שזה העושר שהבטיחו הקב"ה, וזה באמת הסיבה שלקח את הרכוש. ואלא כשראה שלמלך סדום יש טענות על מה שלקח, הבין אברהם שבודאי לא זו מה שהקב"ה הבטיחו, שהיה ברור לו שברכת ה' תגיע בצורה חלקה בלי טענות והשגות. ולכן החזיר את הכל למלך סדום עד שהקב"ה הביא לו את העושר דרך פרעה בצורה חלקה . ובזה יתיישב הכל. וראה עוד בגור אריה במה שכתב ליישב את הקושיא מפרעה מדוע לקח ממנו. אך לדבריו לא יתיישבו כל הקושיות. ודו"ק.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים