תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

חן ושמחה מיוחדים!
פורים
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: מגילת אסתר

וַתְּהִי אֶסְתֵּר נֹשֵׂאת חֵן בְּעֵינֵי כָּל רֹאֶיהָ:

שמחה גדולה הייתה נסוכה על פנינו בפורים. ורצון  כל אחד מאיתנו שגם לאחר חג זה תימשך הארת השמחה לאורך כל חיינו. אך ידוע הוא לכל בר דעת שקשה להוציא יקר מזולל…

אך כמובן שבראייה השקפה והדרכה נכונה ניתן להגיע גם ליעדים מורכבים, כי ברי השגה הם.

ומעניין שבפסוק המובא ישנו רמז גדול להשגת השמחה האמיתית והשלימה.

וַתְּהִי: מילה זו מופיעה בלשון עתיד(ולא היתה אסתר…)כרמז להסתכלות הראויה  להיות אצל כל אדם המחפש את אושרו, שהרי כאשר מביטים לאחור על חיינו, הרבה מן הטעויות שנעשו צפים להם על פני השטח וכאשר מתבוננים בדבר מיד בא ענן המסתיר את אורה ושמחתה של הנשמה. אך כאשר ישנה הסתכלות קדימה ,כדברי החכם באדם:"עיניך לנוכח יביטו ועפעפיך יישירו נגדך" הבטה עם תקווה גדולה לעתיד ולא התחפרות בעבר יוצרת הוויה  רגועה ושמחה.

אֶסְתֵּר:חכמינו שואלים בגמרא:" אסתר מן התורה מניין? שנאמר: ואנוכי הסתר אסתיר פני" על דרך הדרוש; כאשר ה'אנוכי' -הגאוה, מוסתרת אצל האדם, כאשר ביטויה אינו בר הופעה ממילא זהו פתח לשמחה ולהשראת השכינה: "ושפל רוח אשכון".

'נֹשֵׂאת חן': ראשי תיבות(חן): חכמת נסתר. לכל פעולה שאנו עושים יש צד חיצוני הגלוי לכולם ויש את הצד הפנימי. כאשר אנו מסתכלים או מגיבים ע"פ הנראה לעין ע"פ הפן החיצוני אין דעתינו נוחה ושלווה עקב יסוד הטעות שבדבר. וממילא נחוש זאת מצד תגובת סביבתנו. וכדוגמא: כאשר נדון אדם לכף זכות כחתירה לאמת הפנימית שבמעשה, למרות המישגה הנראה לעין- נהיה שלווים,רגועים, אהובים וממילא שמחים. וכן לגבי כל עניין פנימי בעבודתינו את בוראינו.

'בְּעֵינֵי כָּל רֹאֶיהָ' פעמים שאין אנו עומדים במצוות "ונקדשתי בתוך בני ישראל" עקב סיבות שונות. הקב"ה מצפה מכל אחד מאיתנו להישתדל בעניין מציאת חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם…כאשר ישנו סכסוך, מריבה או אי הבנה בין איש לרעהו הדבר מסב אי נעימות הטורדת את מנוחת ושמחת הנפש. אך כאשר האדם אוהב ונאהב על כולם הוא המבורך בכל מערך ולכן  ראשי תיבות מילים אלו יוצר את המילה 'ברך' ברכה גדולה בנשמת האדם.

לא רק אסתר הייתה נשאת חן בעיני כל רואיה! גם אנו יכולים בתשובה אמיתית חרטה וידוי וקבלה אמיתית להגיע לעתיד טוב ושמח יותר.

"אין דבר העומד בפני הרצון, ובדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו"

ולכן, חלש יאמר גיבור אני,

בואו נניח רגלינו בבתי כנסיות ומדרשות ונעמול במה שצריך לעמול…"כי הם חיינו ואורך ימינו…"

נבחין בין העיקר לטפל ונחיה ע"פ רצונו יתברך ומתוך כך יתקיים בנו הנאמר על אסתר, ונהיה נושאי חן בעיני כל רואינו. בין הבריות ובין בוראינו יוצרנו. אכ"יר.

 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

יפטר מחברו מהלכה 2

יפטר מחברו מהלכה

חכם הלומד מכל אדם

זהירין בהרשאה

זהירין בהליכה

ברכה בדבר הסמוי מהעין

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים