תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

חקירה בעניין השתא במתן של צדיקים
גיטין

מראה מקומות: ילקוט יוסף

ראינו בגמרא בביצה שרבי שמואל הטה את הנר בשבת נשאלת השאלה איך ראינו שא"רי ז"ל הבטיח שמי שנזהר בחמץ בפסח לא החטאה כל השנה הז עבר הטה את הנר 

 שאותה שבת שהטה את הנר זה היה בשבת של פסח וכול הבטחה זה מי פסח לפסח 

אהבת? שתף את החידוש

תגובה אחת

  1. בפסקי תשובות שנדפס מקרוב בסימן תמ"ז נתקשה דלכאורה הרי עינינו רואות שרבים וטובים נזהרים ממשהו חמץ בפסח, ומקפידים למכור כל חמץ וחשש חמץ לנכרי וכו', ומכל־מקום בעוה"ר נכשלים במשך השנה ע"כ. ולכן לתרץ זאת, הביא מספרים וסופרים כמה ביאורים בכוונת דברי האר"י בזה. וסיים שבאמרי פינחס (מקוריץ) אות תרפ"ח, הקפיד על הבאר היטב שהעתיק בשם האר"י מובטח לו שלא יחטא, כי אין אדם מובטח מחטא, ובכתבי האר"י כתוב רק שיועיל לו שלא יחטא יעוש"ב

    ראה אריכות רבה בבירור דברי האר"י הנ"ל כאן מהגר"י רצאבי שליטא
    https://www.maharitz.co.il/?CategoryID=277&ArticleID=1668

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים