תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

חשב ה' להשחית חומת בת ציון נטה קו.
איכה
כותב החידוש: אברהם מ. וקס

מראה מקומות: איכה פרק ב פסוק ח'.

הנה אמרו ז"ל (מדרש זוטא איכה נוס' ב' פרשה א'. בראשית רבתי פרשת ויצא. אגדת בראשית פרק ס"ח. ירושלמי. ) כי בו ביום שנחרב המקדש. אז בדייקא ובפועל המושכל הגאולי הרוחני. נולד משיח בן דוד. ומובא שהוא הטעם שבתשעה באב. מהצהרים  פוחת האבל. ויושבים על כסא. ולומדים תורה. והנה הפליא מרן האמרי אמת זצ"ל. לפרש את הכתוב הנ"ל באיכה. כי מיד כשחשב הקב"ה להחריב את המקדש. הפעיל כביכול את החשיבה הקדושה. לכיוון של גאולה חדשה. מבלתי נתון זמן ורווח. שיפסיק את הארת אור האורות של המקדש וספיחיו במעמדי החירות. ולכן חיש באחישנה מיד כשעלתה מחשבתו ית"ש. להשחית את בתו בת ציון. מיד נטה קוים ציורים וסימנים. מה שקורים היום מלאכת ארכיטקטורה. שהם יהיו לדגם מודגם של בנין המקדש החדש. שיהיה בינתיים בבחינת מפעל הכח אע"פ שאינו בפועל. והוא דבר המקונן באיכה. חשב להשחית וגו' נטה קו ! ובזה מבואר לנו נחמד ונעים. מה שאמרו ז"ל. דבו ביום שהיה החורבן אז נולד משיח. כי לידתו של משיח היתה מעין אותו קו. אשר נטע ה' למקדש העתידי. כי המשיח מהווה סמל יסודי ואישור רוחני. שסיבות החורבן

ילכו ויתוקנו יתבררו ויתלבנו. וממילא שע"י משיח יהיו להיות בפועל הארות הגאולה ובנין המקדש בב"א. וכל זה יסתלסל על דבריהם ז"ל בזוה"ק (ח"ב שמות פרשת תצוה קפד.) דלית נהורא אלא ההוא דנפיק מגו חשוכא. ולכן ביום שהקב"ה חשב להשחית את בת ציון. עוד טרם שהשחיתו. בנה לו קוים וציורים לעתידו בשנית. וביום החורבן טרם שהתחילו לנדוד בגלות. כבר נולד להם משיח אשר יושיעם. והם הן האורות היוצאים מתוך החושך. ומכאן חיזוק עצום לכל הנופלים והנפולים. אם בגשמיות ואם ברוחניות. לבל יתבהלו ויפלו לקטנות המוחין. בראותם את המצוקות המסתירות. כי ראוי להם להשכיל שבתוך הנפילות והחורבן האנושי. שם בתוכם פנימה טמון האור העתידי להם. והמקום אשר הם עומדים עליו אדמת קודש הוא. ולקיימן את צו התורה הנפלא. תמים תהיה עם ה' אלקיך. וכך אט אט מתוך אמונה ובטחון שזורים בשמחה. לפתע ימצאו את עצמם. מונפים אל על בקודש גבוה גבוה. והחושך יהיה לאור. והמר יהיה למתו"ק ועצת ה' הטובה תקו"ם להם. וסימן האמת שבדברים. כי ההבדל המספרי בין "מר" ל"מתוק". בגימטריא "דבש" ! לומר שגם המ"ר יהיה לדב"ש מתוק. ולו יהי רצון שנזכה לכל המבואר המושכל לעיל אכי"ר.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים