תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

טעה הקורא במגילה, אין צריך לחזור!
פורים
כותב החידוש: נתנאל חיים כלפה

מראה מקומות: שולחן ערוךהלכות קריית המגילה והלכות קריה בתורה

בעזרת השם יתברך

בהלכות קרייה בתורה מרן השולחן ערוך כתב:

קרה וטעה מחזירים אותו.

אפילו בדקדוק של אות אחת.

גם אם לא משתנה המשמעות.

(הרמא מסייג רק לאם משתנה העינין)

 

ובהלכות קריית המגילה כתב השולחן ערוך:

קרה וטעה אין צריך לחזור אפילו משתנה העינין (מחלוקת יש ויש).

 

לכאורה מה ההבדל. הרי גם הקריאה של שבת וגם המגילה שנהם זה דרבנן?

אז למה במגילה לא צריך לחזור?

אלה שכל השנה הגילוי הוא של מלך

ואוי ואבוי לעבד שקרא לפני מלכו וטעה.

שאז צריך להתבייש ולכן חייב לחזור.

 

לעומת זאת פורים הגילוי הוא של אהבה של אבא לבן,

וכשבן טועה, אבא מעביר,

לכן בקריית המגילה לא צריך לחזור,

ולפי זה יוצא שאדרבה עדיף לא לחזור,

שאז מתגלה אהבה ביתר עוז.

 

 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים