תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

כח הרבים בהודאה
תהילים
כותב החידוש: משפחת ראם

מראה מקומות: תהילים קט , נדרים מא

*א֘וֹדֶ֤ה השם מְאֹ֣ד בְּפִ֑י  וּבְת֖וֹךְ רַבִּ֣ים אֲהַלְלֶֽנּוּ׃ כִּֽי־יַ֭עֲמֹד לִימִ֣ין אֶבְי֑וֹן לְ֝הוֹשִׁ֗יעַ מִשֹּׁפְטֵ֥י נַפְשֽׁוֹ׃

צריך להבין את הכפל אודה השם מאוד בפי וגם בתוך רבים אהללנו וגם את ההמשך כי יעמוד לימין אביון להושיע משופטי נפשו מה הדגש שניצל משופטי נפשו ולא שנושע סתם

חשבתי לפרש שידוע ש*אין עניות אלא בדעה, וכל אדם שנמצא במצב מסוים רואה את הדברים מנקודת המבט שלו לדוגמא אחד שחגג בשבוע אירוע משמעותי לאחד הילדים כשמאחל הרבה נחת מתכוון לנחת כמו שחגג עכשיו מבוגר שחוגג אם נכדיו אצלו הכוונה הרבה נחת שתזכה גם לנחת הנכדים וכך כל אחד מאחל מהזווית שלו

וזה כוונת דוד המלך ע"ה אודה השם מאוד בפי וגם בתוך רבים, כי בתוך רבים יש הרבה זוויות ראיה לישועה שלי, שדרך ההודאה ברבים זה מוציא אותי מצימצום זווית הראיה שלי (שופטי נפשו – הנפש שלי) ואפשר להלל במובן הרבה יותר גדול ורחב.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים