תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

כי אורך ימים ושנות חיים
משלי
כותב החידוש: אנונימי

מראה מקומות: פרק ג פסוק ב

כי ארך ימים ושנות חיים. יל"פ בזה, שאורך ימים היינו איכות החיים, שתהיה באיכות בנחת ובשמחה תוך מימוש הייעוד הפנימי של האדם, ושנות חיים היינו אריכות חייו בשנים רבות. ולכן בתחילה נקט ארך 'ימים', שהימים בעצמם יהיו איכותיים וטובים, ואח"כ נקט ל' שנות חיים, דהיינו אריכות השנים. ומש"כ 'כי' וגו', יל"פ בזה, שאי"ז ממש נתינת טעם להכ' לעיל, אלא מעין דרבון וחיזוק, ששוה לאדם לשמור ולזכור התורה לפי שזה יגרום לו לאריכות ימים ושנים וכמפו' הרבה בתורה. ולכן פתח בתחילה במעלת איכות החיים, לפי שזהו העיקר שיש הרבה אנשים שהספיקו בחייהם הקצרים הרבה יותר מאנשים שהאריכו ימים להרבה שנים ע"פ האדמה. ולכן בתחילה נקט לשון ארך, דמשמע ענין שממחיש יותר המעלה שבזה שזה ענין האריכות וכדפי' דהיינו האיכות, ובסיפא נקט סתם ושנות חיים. והענין בזה, שמי שיש לו איכות חיים, הרי שיכול לנצל הרבה יותר את כל רגעיו ושעותיו, ונמצא ג"כ שזה אריכות בשנים ג"כ, לפי שמנצל הרבה יותר את זמנו הרי שנמצא שחי כביכול הרבה יותר מאדם שרק שנותיו ארוכות הם, אך אינו מנצל אותם כדבעי.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים