תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

לא אלימה שליחותא דבתרא
גיטין

מראה מקומות: דף לב עמוד א פרק רביעי השולח

הנה איתי בגמרא דהוה אמינא דשליח ראשון ששלח הבעל אינו יותר משליח ראשון ששלח וקמ"ל. ולכאורה קשה דמה צד יש שלא יוכל לבטלו הלא שלחו לבטל  לשני . ונראה לומר דעפ מש"כ באחרונים( והוא כבר יסוד בקוב"ש) דיש ב צדדים לשליח א שפועל תמיד מכח המשלח ב שנטען מכוחו במינוי שמישהו.  ולפ"ז י"ל הכא דהוא קיבל את הכח במינוי וא"כ שפיר שיאמר השליח הראשון שקיבל את הכח לגרש ואינו יכול לבטלו.

 

אהבת? שתף את החידוש

2 תגובות

  1. לכאורהישלהעיר דהרי גם לפי ביאור ב בחקירה הכונה שהשליח קבל כח במינוי לפעול בעצמו לא לעשות מעשה קוף בעלמא אבל ודאי שאין לו כח לפעול לא מדעת המשלח

  2. לפי"ד גם הבעל בעצמו לא יוכל לבטל והביאור בזה הוא דלפי העולה מהסוגיא שם הביטול הוא חזרה מהמינוי וכלפי הכח של המינוי אין כח ביד הבעל לתת לאיש אחר כיון דהמינוי הוא של השליח הראשון והדברים ארוכים ואכ"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים