תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

לבקש סליחה!
גיטין
כותב החידוש: אהרן עוברני

מראה מקומות: נה:

בגמ' בגיטין מובא המעשה בקמצא ובר קמצא, שבעל הסעודה הוציאו מסעודתו, נראה לי לומר , שכשראה בעל הסעודה את שונאו הוא ציפה ממנו שיבקש סליחה על הריב הישן שהיה ביניהם, אולם בר קמצא מצידו לא השכיל להבין זאת ובכל זאת הקשה את ליבו והעדיף לשלם כסף במקום לבקש סליחה, ואף לאחר שהמשיכו בדין ודברים ביניהם העדיף להוסיף חצי, ואפילו את כל הסעודה, ובלבד שלא יבקש סליחה

ולעומתו בעל הסעודה נפגע יותר ויותר, ואומר לו, אם אתה לא מבין שצריך לבקש סליחה על ריב אלא מעדיף לשלם כסף ולא להוריד מכבודך זה פוגע פי כמה וכמה, ולכן חמתו בערה בו יותר ויותר עד שהוציאו בכח מהסעודה

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים