תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

למה הוסיפו ליתרו את האות וו'
שמות
כותב החידוש: נדב

מראה מקומות: פרשת יתרו רשי תחילת הפרשה ,גמ מסכת ע"ז דף יט עמוד א

רשי מבאר שקודם שניתגייר יתרו קראו לו יתר ולאחר שנתגייר קראו לו יתרו
וקשה מדוע הוסיפו לו דווקא את האות וו?
ויש לתרץ שהרי רש"י מבאר שנקרא יתר על שם שיתר פרשה בתורה , ומצינו שהתלמוד בבלי מסכת עבודה זרה דף יט עמוד א
"ואמר רבא: בתחילה ( התורה )נקראת על שמו של הקדוש ברוך הוא ולבסוף נקראת על שמו (של הלומד אותה ) שנאמר: כי אם  בתורת ה' חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה." שהוקשה לרבא מדוע בהתחלה כתיב כי אם בתורת ה' חפצו ואח"כ כתוב ובתורתו יהגה יומם ולילה ? אלא שלאחר שלומד את התורה היא ניקראת תורתו וא":כ כל זה שייך רק ביהודי שאפשר לשייך לו את התורה אבל בגוי לא , ולפי"ז מובן שיתרו קודם שנתגיר לא שייך היה לומר על הפרשה שהיא שלו רק חלקו לו כבוד שיתר פרשה בתורה אולם לאחר שנתגיר הוסיפו לו וו לומר שהייתור של הפרשה הוא שלו ולכן נקרא יתרו

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים