תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

לקט שכחה ופאה כראוי – יסוד הגאולה
ויקרא
כותב החידוש: אנונימי

מראה מקומות: חומש ויקרא כג, כב. ורש״י שם.

בפרשת אמור, באמצע פרשיית המועדות בין שבועות לראש השנה נאמר הפסוק הזה "ובקצרכם את קציר ארצכם לא תכלה פאת שדך בקצרך ולקט קצירך לא תלקט לעני ולגר תעזב אתם". (ויקרא כג, כב)

וההקשר לפרשה מבאר רש״י על המקום "אמר רבי אבדימי ברבי יוסף, מה ראה הכתוב ליתנם באמצע הרגלים, פסח ועצרת מכאן, וראש השנה ויום הכפורים וחג מכאן. ללמדך, שכל הנותן לקט שכחה ופאה לעני כראוי, מעלין עליו כאילו בנה בית המקדש והקריב עליו קרבנותיו בתוכו".

והנה גאולת ישראל ובנין בית המקדש, הם ע״י דוד המלך וצאצאיו. וסביו וסבתו של דוד היו בועז ורות, שנישואיהם נשתלשלו ע״י שבועז נהג ברות 'לקט שכחה ופאה כראוי' [שכשראה שאין סיפק בידה השעורים שליקטה אמר לה שתאכל מפתו וכו'] וכך בא לעולם דוד, ונתגלגל בנין ביהמ״ק. וע״כ כותב רש״י שע״י מצווה זו מעלה הכתוב כאילו בנה ביהמ״ק.

ולכן פרשה זו נאמרה בסוף הפרשה של חג השבועות, שיש בו מענין מגילת רות.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים