תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

לשאוף נכון…
במדבר
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: שלח

וַנִּשְׁמַע֙ וַיִּמַּ֣ס לְבָבֵ֔נוּ וְלֹא-קָ֨מָה ע֥וֹד ר֛וּחַ בְּאִ֖ישׁ מִפְּנֵיכֶ֑ם כִּ֚י יְהוָ֣ה אֱלֹֽהֵיכֶ֔ם ה֤וּא אֱלֹהִים֙ בַּשָּׁמַ֣יִם מִמַּ֔עַל וְעַל-הָאָ֖רֶץ מִתָּֽחַת:

רוב בני האדם מלאים רצונות להתקדמות, חלק מאיתנו שואפים לשיפור הצד הרוחני וחלק  לצד הגשמי. אך ישנם המסתפקים במקומם הנוכחי.

כאשר האדם שואף קדימה ומתאמץ בדבר ישנה הצלחה, אך כאשר ישנה עמידה במקום מצד בחירת האדם מיד מגיעה לה הנסיגה…

כאשר אנו פועלים בצורה הנכונה אנו משפיעים לטובה לא רק על עצמינו אלא על כל הסובבים אותנו כמו שכותב הרמח"ל במסילת ישרים שכאשר הצדיק מתעלה הוא מעלה  את כל העולם כולו עימו. ומסתבר שגם אומות העולם מיד נרתעים  מאיתנו כאשר דרכנו נכונה, ככתוב: "וַנִּשְׁמַע֙ וַיִּמַּ֣ס לְבָבֵ֔נוּ וְלֹא-קָ֨מָה ע֥וֹד ר֛וּחַ בְּאִ֖ישׁ מִפְּנֵיכֶ֑ם."  אם קצת נעמיק נבחין ש'ונשמע'  אותיות:'עונשם'…לרמז על כך שישנו דין וישנו דיין ועולמנו אינו הפקר. ככתוב: גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום….וגם את הגוי אשר יעבודו דן אנוכי…"הקב"ה לא מקפח שכר אף בריה אך כשם שיש  מידת רחמים ישנה גם מידת דין. נקח את המילה 'איש'(311 ) ונפחית את המילה רוח(214)  שהרי:"לֹא-קָ֨מָה ע֥וֹד ר֛וּחַ בְּאִ֖יש"ׁ נקבל 97 כמניין 'עובד-יה' כאשר יהודי עובד את ה' באמת ובתמים אין לירא  מאף גוי שהרי כולם בידי הבורא…

ובעצם ישנה עוד השפעה לעשיית רצון ה' השפעה ישירה הן על מראה האדם-ההילה הרוחנית  המקיפה אותו. ובכך בגילוי התורה וכאשר זו מופיעה הביטוי הוא בפני האדם…

 ז"א, כתוצאה מבחירה  בטוב אנו  מתמלאים בשמחה פנימית המלווה אותנו לכל אתר ואתר. שמחה זו מקרינה באור גדול את נשמתנו וניתן לראות זאת על פנינו. שהרי הפנים מוארות כשבפנים מואר ולהיפך… אך כדי שבאמת נלך מחיל אל חיל מוכרחים להישתדל מאוד שבעניינים הרוחנים לא נסתפק במה שיש; כאמור: " אשר בשמיים"( בדבר רוחני ) "ממעל"- כמה שיותר לשאוף ולנסוק כלפי מעלה "ואשר בארץ"- בעניינים ארציים, גשמיים-"מתחת"- לקבל מציאות חיים. עלינו לשאוף לקיים את דברי שלמה המלך במשלי: "ר(א )ש ועושר אל תתן לי הטריפני לחם חוקי"

ברגע שאדם שואף לענייני העולם הזה חייו יהיו רדודים וללא עומק ושמחה מיוחדים.

אך כאשר הבחירה היא "הודיעני אורח חיים" – הדרך הסלולה לעבודת ה' ע"פ התורה הקדושה אז ממילא:"שובע שמחות את פניך נעימות בימינך נצח"

חיינו ממילא זמניים ככתוב בתהילים:" ימי שנותינו בהם שבעים שנה ואם בגבורות שמונים שנה" המשך קיום הנשמה הוא נצחי…

כשם  שלחומר שנלמד מספר שנים יש מועד בחינה. כך גם לכל אחד מאיתנו…אחרי חיי העולם הזה ניבחן,ככתוב: "לרגעים תבחננו" ואשרי הנבחן מתוך קשר של קיימא לעבודת ה'…

ויהי רצון שנשאף תמיד גבוה לאמת! ונחיה מתוך קידוש שם שמים תמידי @ אכי"ר .

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים