תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

מדוע התורה לא גילתה מיד את שמות המוכים ביד פנחס
במדבר
כותב החידוש: י, מאיר ר

מראה מקומות: פרשת פנחס

רק בפרשת פנחס, מגלה לנו התורה שם האיש המוכה [ עליו קראנו בפרשת בלק ] הוא זמרי בן סלוא נשיא בית אב לשמעוני, ושם האשה המוכה כזבי בת צור ראש אומות בית אב מדיין 
וכאן יש שאלה זועקת למה רק עכשיו מגלים לנו מי זה? הרי קראנו פרשה קודמת על המקרה ושם זה הובא 
כאיש ישראלי ואישה מדיינית, מה רק עכשיו התבררה זהות הגופות והותר לפרסום ? לא הובאו השמות כי זה סגירת הגיליון סוף פרשה קודמת? או שהתורה תגלה מיד או בכלל לא ? 
והתשובה שהתורה ששמה סייגים רבים למעשי הקנאות של פנחס ולא כל הרוצה ליטול את כתר הקנאות יבוא ויטול מגלה לנו כאן עוד פרט חשוב במה זה קנאות, קנאות זה מי שעושה את מעשהו ללא שום שיקול לטוב או לחובה במי הוא אדם, דהיינו פנחס לא הרג את זמרי כי הוא היה נשיא ומפורסם ובוא דווקא באיש מפורסם כזה שווה לקנאות לה' בו ומצד שני גם לא נרתע מהדרגה הגבוהה של זמרי, מבחינת פנחס  זמרי הוא איש ישראל סתם ולפיכך ככה הציגה  לנו את זה התורה בשעת מעשה,     מצד שני באה התורה לגלות לנו כאן מי היו אנשים שנבין עד כמה  מדיין הסכימו להתבזות בשביל להחטאות ועד כמה לצערנו עמי' התפתה לכך, 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

רצון פנימי של דוד המלך

תפילין איך התחיל הסיפור והמצווה

למי הפתילים..

מסע החיים

כי אין הצר שווה בנזק המלך

בכך מסתיים שבחה של אשת רבי עקיבא?

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים