תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

מדוע נענש ישעיה במיתה משונה לאחר שכבר סר עוונו, ע"י עוגת הרצפים?
ישעיהו
כותב החידוש: צבי דידי

מראה מקומות: פרק ו פסוקים ד- ו

ישעיה הנביא אומר "בתוך עם טמא שפתיים אנכי יושב"  ומיד בא מלאך ובידו גחלים "ויגע על פי ויאמר הנה נגע זה על שפתיך וסר עוונך וחטאתך תכופר"(ישעיה ו) וזה היה עונש על כך שדיבר דלטוריא על ישראל. 

ולכאורה כיון שהתכפר לו מדוע אמר רבא דף מט ע"ב  במסכת יבמות שפטירת ישעיה הנביא היתה ע"י כך שנהרג ע"י מנשה לאחר שברח ישעיהו ונטמן בעץ, וניסר מנשה את העץ, ופגע בפיו וכך נהרג, וזאת משום שאמר בתוך עם טמא שפתיים וכו' – והרי כבר התכפר לו ע"י עוגת רצפים שנגע המלאך בפיו?

ואולי יש לדקדק בס"ד לשון הפסוק, שאומר לו המלאך "וסר עוונך" בלשון הווה, "וחטאתך תכופר" בעתיד –

והיינו משום שאמר ריש לקיש ביומא, עשה תשובה מאהבה זדונות נהפכים לזכויות, מיראה נהפכים לשגגות, – ולפי זה יתכן שבנגיעת הגחלים על ידי מלאך היתה זו בחינת תשובה מיראה, ולכן רק "וסר עוונך" – דהיינו הזדונות עברו והפכו לחטאות שגגות, – אבל "חטאתך" היינו השגגה שנשארה – "תכופר" בעתיד, וזה ע"י מיתתו באותה צורה בייסורים.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

ואלה שמות האנשים

ואם לא שטית טומאה תחת אישך, הנקי ממי המרים המאררים האלה.

איזהו גבור הכובש את יצרו

השגחה של הקב"ה על הארץ ועל המזון

ואש המזבח תוקד בו

להתחיל מבראשית

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים