תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

מה אכל משה ארבעים יום שהיה בשמים
שמות

מראה מקומות: פרשת כי תשא- פרק לד- פסוק כח

עה"פ לחם לא אכל ומים לא שתה. כתב האור החיים הקדוש:  הוצרך לפרט לחם ומים ולא הספיק לומר לא אכל ולא שתה, לדייק בדבריו בא, כי דווקא לחם ומים הוא שלא אכל ושתה אבל אכילה אחרת ושתיה אחרת אכל ושתה כאומרו (תהלים מ') ותורתך בתוך מעי, גם נמשלה למים (תענית ז' א), ואם היה אומר לא אכל ולא שתה יש במשמע כל מין אכילה ושתיה: ודפח"ח.

אמנם יש להקשות, בסיום דבריו שכתב, שאילו היה נאמר סתמא לא אכל ולא שתה, היה משמע כל סוגי האוכלים, דהיינו אפי' לימוד תורה. וזה פלא עצום, אז מה עשה בהר ארבעים יום, הלא קיבל ושמע תורה מפי הקב"ה, והיתכן שהיה משמע שלא אכל מאומה, אם לזה לא יקרא אכילה ושתיה של תורה, אז מהו האכילה של תורה. וצע"ג.

אהבת? שתף את החידוש

2 תגובות

  1. כוונת אור החיים שזה גופא קמ"ל שהתורה נחשבת אכילה ושתיה ודו"ק

    1. ברור שתורה זה אכילה כמו שנאמר לכו לחמו בלחמי, וכו' וכו'. הקושיא היא על מה שכתב: ואילו היה אומר לא אכל ולא שתה, יש במשמע כל אכילה ושתיה- דהיינו כלום כולל אכילה של תורה. וזה צ"ע היתכן שנאמר שלא אכל התורה – כשאר כל משה שעשה זה ללמוד בתורה בהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים