תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

מי מצווה על גר ותושב לא יאכל בו
פסח

מראה מקומות: מנחת חינוך י"ד

יש לדון באיסור אכילה לנכרי בקרבן פסח,  אם היהודי מצווה שלא להאכיל את הגוי או שהגוי מצווה לא לאכול.   והנה מצינו בזה מחלוקת    שהרמב"ם והשו"ע סוברים שהיהודי מצווה שלא להאכיל את הגוי ומהסמ"ג נראה שלומד שהגוי מוזהר שלא לאכול.    ולכאורה מזה שהגמ' בסנהדרין שמביאה את האזהרות שמוזהרים בהם בני נוח לא מנתה את הציווי הזה נראה כדעת הרמב"ם והשו"ע.                                       אבל לכאורה אפשר להוכיח מהמעשה בגמ' דההוא ארמאה דהוה בשביבותיה דר"י בנציבין שאכל מקרבן פסח  דקטלוהו.      ולכאורה אמאי קטלוהו אם הוא לא מצווה אלא נראה כדעת הסמ"ג שהגוי מצווה.   (ואפשר לדחות שמצאו שלא שמר שאר מצוות בני נח.)                                          ויש לדחות ע"פ שיטת רש"י בב"ק ובפסחים שקדשים קלים ממון גבוה ובעלים משולחן גבוה קא זכו וא"כ ליהודי התורה זיכתה לאכול אבל לגוי לא וממילא הגוי גוזל מגבוה ומה לי גזל הדיוט מה לי גזל גבוה וגוי מוזהר על הגזל ונהרג אפי' על פחות משווה פרוטה וע"כ קטלוהו לההוא ארמאה 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

יפטר מחברו מהלכה 2

יפטר מחברו מהלכה

חכם הלומד מכל אדם

זהירין בהרשאה

זהירין בהליכה

ברכה בדבר הסמוי מהעין

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים