תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

מלחמת מדין
במדבר
כותב החידוש: אנונימי

מראה מקומות: פרשת מטות פרק ל"א פסוקים ב-ג

בציוויי ה' על מלחמת מדין ה' מצוה את משה נקום נקמת בני ישראל ואילו שמשה מצווה את בנ"י אומר להם נקום נקמת ה' ונשאלת השאלה על שינוי הלשון ?

ןנראה לבאר שהמדינים עשו שתי דברים רעים לבנ"י א' שהחטיאו אותם ב' שבגלל החטא מתו במגפה והרי מבואר ב חז"ל שלעניין החטא הכל תלוי בידי האדם שאמרו חז"ל הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים אולם הדברים הגשמיים שמוטל על האדם להשתדל זה רק בגדר השתדלות אבל הכל בידי שמים השתדלות מצד האדם והתוצאה תלויה בה' 

ממילא אפשר לבאר ה' מצווה נקום נקמת בנ"י על מה שעם ישראל חטאו שזה תלוי בהם בלבד ולכן ה' מצווה על נקמת בנ"י ואילו משה מצווה את העם על נקמת ה' על הריגת אלפי בנ"י שהכל תלוי בה'

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים