תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

מקבץ קטן על פרשות וישלח וישב ויגש
בראשית
כותב החידוש: יונתן בן דור

מראה מקומות: וישלח ויצא ויגש

וישראל אהב את יוסף כי בן זקנים הוא לו 

מבואר בזוהר כמה חשיבות יש למחשבה של האדם

1. שיעקב כשבא על לאה ונולד ראובן בכורו וראשית אונו

הוא חשב שהוא נמצא עם רחל ולכן חזרה הבכורה ליוסף שהיה הראשון מרחל

(ואולי זה הפירוש בכור שורו הדר לו הדר=חזר ,לו =גימטרייא לאה כלומר בכורתו של יוסף חזרה מבן לאה)

נחזור לענייננו בן זקנים =גימטרייא 259 וראובן =גימטריא 259 כלומר אמנם הוא בן זקנים

אך מבחינת אביו היה מחליפו של ראובן בכורו

2.אנחנו יודעים שיוסף היה פותר החלומות לשרי פרעה ולפרעה בעצמו 

אך אם נסתכל לעומק גם ליוסף פתרו חלומות כשאחים שלו באו ואמרו לו המלך תמלך עלינו הרי גם זה הוא פיתאון חלום ועל זה אמר להם אתם חשבתם לרעה והאלוקים חשבה לטובה אתם פתרתם בצורה מלגלגת ועוקצניתאבל השם לקח את מה שהוצאתם מהפה כפיתרון חלום

3.חידוש מויגש 

ואתה אל תעצבו ואל יחר בעינכם… כי למחיה שלחני אלוקים

לכאורה איך יוסף יכול למחול הרי אדם זוכר עד סוף ימיו אפילו אדם שנתן לו סטירה בבית ספר אז איך אפשר למחול על מכירה כילד קטן ע"י אחיו ועבד ולבית סוהר ולנסיונות 

ועוד הרי כתוב 7 פעמים ויבך כלומר הזיכרון מאוד הכאיב ליוסף

אלא שכאן התירוץ 

כי למחיה שלחני 

אמנם אין ביד אדם למחול באמת הצורה היחידה שאני יכול לשכוח מזה 

כשאני מזכיר לעצמי כי למחיה (אותיות מחילה) שלחני אלוקים כלומר זה בכלל לא קשור אליכם הכל זה רצון האלוקים ומכאן אני יכול למחול.

4.עשו הלך לקראת יעקב ו400 איש עימו 

וכבר אומר הפסוק והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש  קש=גימטריא 400

5.זכר למעשה בראשית ראשי תיבות זלב =גימטריא 39 ואולי ניתן לומר שטל מלאכות האסורות לנו הם

ז כר ל מעשה ב ראשית

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים