תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

ניתן בהחלט להתמודד
דברים
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: פרשת ראה

"וַעֲבַרְתֶּם אֶת הַיַּרְדֵּן וִישַׁבְתֶּם בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם מַנְחִיל אֶתְכֶם וְהֵנִיחַ לָכֶם מִכּל אֹיְבֵיכֶם מִסָּבִיב וִישַׁבְתֶּם בֶּטַח:"

ישנם תקופות שונות בחייו של האדם, ישנם ימים שהכל פורח ומשגשג, אך פעמים שקשה להאחז ולו בתקווה קטנה בדרך מבורכת להצלחה. הן במישור הגשמי והן במישור הרוחני.

כאשר הננו בימי העליה אנו בטוחים שלא ניסוג אחור ומכאן ואילך חיינו רק יאירו לנו פנים. וכאשר אנו בימי הירידה, הביטחון בעצמינו ובתקוותינו להצליח הולך ונמוג ואנו עלולים להגיע להרגשים לא נעימים ואף להאמין שאין עוד סיכוי להשתחרר מאיתם.

דוד המלך אומר בתהילים:"מִֽי־יַעֲלֶ֥ה בְהַר־יְהוָ֑ה וּמִי־יָ֝קוּם בִּמְק֥וֹם קָדְשֽׁוֹ׃

אין החכמה רק לטפס במעלות ההר, הגדולה של האדם היא ביסוס הדרגה שהושגה ע"י תחבולות שונות המונעות ממנו נפילות וההתדרדרות לא נעימה שלה אף אחד כמובן אינו מייחל.

'וַעֲבַרְתֶּם אֶת הַיַּרְדֵּן' נחלק את המילה עברתם לשניים 'עבר-תם' עברה התקופה של הרגשת השלימות(תם= שלם). ומכאן ההתמודדות היא עם מעין ירידה בכל האופנים וההרגשים…כאמור: 'אֶת הַיַּרְדֵּן'

את(אותיות א' עד ת'…)כך שעוברת לה תקופה לא נעימה והחלום הגדול הוא כמובן חזרה לנעימות ומתיקות העליה ככתוב: 'וִישַׁבְתֶּם' אותיות ישוב-תם…

צריך לדעת שהיצר בתקופת הירידה ישכנע את הנופל בגודל ריחוקו מה' ובקוצר עבודתו את בוראו. ולכן במציאות זו ישנה חובה עלינו ללכת לקצה השני ולבאר ולפרש את המציאות של עצמנו בכך  שאנו צדיקים ועובדי ה' ולא להאמין לעצתו של יצרנו. ככתוב: 'בָּאָרֶץ' אותיות באר- צ' … אך עם כל ההתמודדות המורכבת הידיעה הנצרכת במיוחד ברגעים אלו היא שהקב"ה קרוב וצמוד אלינו :"בכל צרתם לו צר" וככתוב בפסוק: "אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם מַנְחִיל אֶתְכֶם" האושר שלנו הוא שהקב"ה מנחיל אותנו…'מנחיל' ראשי תיבות: מתוך נאמנותו חיינו ימשיך לנהל. "וְהֵנִיחַ לָכֶם מִכּל אֹיְבֵיכֶם מִסָּבִיב וִישַׁבְתֶּם בֶּטַח": ניקח כל אות במילה איביכם ונבדוק מה סביב האות: א(ב,ת) י(ט,כ) ב(א,ג) י(ט,כ) כ(ל,י) ם(ל,נ) וניקח את הגימטריא שלהם…נקבל: בת טכ אג טכ לי לנ = נקבל 584 במילים חמש שמונה ארבע… חמש(5)אותיות שמח שמונה(8)שני עיגולים שלמים אחד למעלה ואחד למטה מרמז על שמחה שלימה הן בעולם הזה והן בעולם הבא. ארבע(4) ראשי תיבות: אחדות רבה בכל עוצמתה. בא לומר שע"י שיש ביטחון מהאויבים הגשמיים והפנימיים נשכון בטח באחדות רבה בכל עוצמתה.שנזכה!

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

ואלה שמות האנשים

ואם לא שטית טומאה תחת אישך, הנקי ממי המרים המאררים האלה.

איזהו גבור הכובש את יצרו

השגחה של הקב"ה על הארץ ועל המזון

ואש המזבח תוקד בו

להתחיל מבראשית

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

גם אתם מועניניים לזכות את הרבים ולעזור לנו בהפצה (לא בתרומה כספית!)

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר.

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים