תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

עבודת ה', עיקביות!
במדבר
כותב החידוש: ניר שמעון אליהו

מראה מקומות: תחילת פרשת בהעלותך

כתיב בפרשת בהעלותך "דבר אל אהרון ואמרת אליו בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" ופירש רש"י למה נסמכה פרשת הנשיאים לפרשת אהרן הכהן ותי' שראה אהרון את הנשיאים ונתקנא בהם שהקריבו הקורבנות אמר לו הקדוש ברוך הוא חייך שלך גדולה משלהם שאתה מדליק בכל יום את הנרות ע"כ ויש לשאול סוף סוף מה עדיפה הדלקת המנורה מקורבנות הנשיאים ולאחר מכן כתב רש"י על מה שאמר הפסוק ויעש כן אהרן וכי היתה הוה אמינא שאהרון לא יעשה את מה שנצטווה עליו ואמר רש"י להגיד שבחו של אהרן שלא שינה וגם כאן יש לברר מהו השבח.

ויש לומר יסוד גדול בעבודת השם שהעיקר הוא העקביות והתדירות אהרן הכהן שהיה מדליק בכל יום את הנרות באופן תדיר עדיף מהנשיאים שהקריבו פעם אחת בחנוכת המזבח, גדול ככל שיהיה אבל חד פעמי וזהו בדיוק שבחו של אהרן שאין העיקר רק התדירות כי תדירות לבד היא מצוות אנשים מלומדה ואהרון הכהן שהיה מדליק את הנרות בכל יום היה מדליק באותה התלהבות והתרגשות כמו שהדליק ביום הראשון את המנורה שנזכה 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים