תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

עד שתכלה רגל מן השוק
חנוכה

מראה מקומות: משנ''ב תרע"ב סק"ו שבת כג ע"א

במשנ"ב פסק שאין שום מצווה בריבוי השמן יותר מחצי שעה לאחר ההדלקה וידוע מנהג החזו"א זלל"ה שכיבה הנרות לאחר הזמן וכן מנהג מרן הגרד"ל שליט"א 

ולכאורה צ"ע מגמרא שבת כג  "אמר אביי מריש הוה מהדר מר אמשחא דשומשומי אמר האי משיך נהוריא טפי כיוון דשמע וכו מהדר אמשחא דזיתא אמר האי צליל נהוריא טפי

ופירש"י משיך נהוריא אינו ממהר לכלות ומשמע דיש בו ענין דלשון מהדר לא משמע משום דזול ולא היה לו כסף וכן לכאו מוכח מפי תוס דאיכא טעמא בשמן שומשומין והוא משום דנפיש נהוריא וא"כ לכאו אף לרש"י איכא טעמא בהא דאינו ממהר לכלות

ואולי נימא דס"ל לרבה כבתה זקוק לה או דאי לא אדליק מדליק ומעיקר הדין ל"ב שיעורא דכלתה רגל אמנם אף לדעה זו הידור יש עד שתכלה רגל וצ"ע 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

מלאכת חורש

מקום ארון אינו מן המידה

מה בין: "וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם" לבין: "וְלֹא הָיה מַיִם לָעֵדָה"? 

פרשת תרומה

פרשת תצווה

בלבבי משכן אבנה

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים