תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

עיצות לקניין תורה
במדבר
כותב החידוש: ברוך חורב

מראה מקומות: פרשת מטות

עצות לקניין תורה
וּמִקְנֶ֣ה  רַ֗ב הָיָ֞ה לִבְנֵ֧י רְאוּבֵ֛ן וְלִבְנֵי־גָ֖ד עָצ֣וּם מְאֹ֑ד וַיִּרְא֞וּ אֶת־אֶ֤רֶץ יַעְזֵר֙ וְאֶת־אֶ֣רֶץ גִּלְעָ֔ד וְהִנֵּ֥ה הַמָּק֖וֹם מְק֥וֹם מִקְנֶֽה׃ 
כאשר אנו עוסקים בתורה הקדושה, אנו מתעלים עד גבהי מרומים. ומתוך עסק רב בה, מעותדים אנו לחידוד ולזיכרון בלימוד אשר לו מייחלים אנו.
אך לא תמיד  אנו שבעי רצון מהתקדמותנו, למרות הרצון וההשתדלות פעמים שההצלחה ממנו והלאה…אם כן מה עלינו לעשות?
כדבר ראשון בהיכנסנו אל הקודש זקוקים אנו להדרכת רב ,תלמיד חכם בכדי לזכות לקניין תורה כאמור:. "ומִקְנֶ֣ה" לשון קניין(תורה). 
"רַ֗ב" הוא הדמות הרוחנית המדריכה והמכוונת אותנו כיצד להשיג את המטרה.
"הָיָ֞ה"  גימטריא 20 במילה "עשרים" אותיות עם שיר…לרמז על הניגון בזמן הלימוד שפותח את הלב.
וכאשר האדם שומע את הלימוד שמוציא בפיו תלמודו מתקיים בידו…כדברי חז"ל על הפסוק "כי חיים היא למוצאיהם…" למוציאיהם בפה… ראשי  תיבות "לִבְנֵ֧י": לימוד בקול נשמע ,יצליח!
וכן צריך לדעת הלומד שהלימוד המבואר והעמוק  עוזר רבות להבנה ולזיכרון,כאמור: "רְאוּבֵ֛ן" אותיות ונבאר….
ואם רוצים אנו פירות וחידושי תורה רבים עלינו לברוח מההתבלטות והגאוה כאמור "ולבְנֵי־גָ֖ד עָצ֣וּם מְאֹ֑ד" גד אותיות דג  שהוא היצור החי במים המוסתר מעיני האדם. גד גימטריא 7 במילה 'שבע' לשון שביעה ומילוי בלימוד…גדולה ענווה! וממילא "עצום מאוד…"
וכאשר דאגות אופפות אותנו ואין השלווה מנת חלקנו איננו יכולים כלל וכלל לעסוק בעניין הלימוד.כאמור:"אל תצר צרת מחר כי לא תדע מה ילד יום" ומעניין שסופי תיבות של : "אֶת־אֶ֤רֶץ יַעְזֵר" הוא  'תצר'.
וכדבר החשוב ביותר בעניין קניין התורה,הוא עניין השמחה! תורה נקנית בשמחה! כאשר שרוי הלומד בעצבות נסתמים המוחין,והנלמד גם הוא נשכח…ואילו כאשר ישנה שמחת הלב אור התורה חודר לתוך הנשמה ומאיר את כל ההויה הן שבתוכנו והן שמחוצה לנו.
כאמור:"גִּלְעָ֔ד" לשון גיל ושמחה… ומעניין שהגימטריא של המילה גלעד היא 107 כמניין 'קב"ה' – (קדוש ברוך הוא).  שהרי "עוז וחדווה במקומו.." אצל הקב"ה תמיד שמחה.
"והִנֵּ֥ה הַמָּק֖וֹם מְק֥וֹם מִקְנֶֽה׃ ולכאורה ישנה כפילות של המילה: 'מקום'…ניקח את הגימטריא של המילים 'המקום מקום מקנה' בגימטריא  נקבל 572 כמניין המילים 'רון ושי' בא לומר שאם לומדים את התורה ברון(בשמחה) אז ממילא מקבלים אותה במתנה(שי)…
ויהי רצון שיתקיים בכל אחד מאיתנו: "ותן חלקנו בתורתך" מתוך שמחה שלימה! אכ"יר. 

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים