תודה לאתר רשות היחיד על התרומה האדירה לפרויקט

עירב ואח"כ ירש בית נוסף קודם בין השמשות
עירובין
כותב החידוש: ר ק

מראה מקומות: עירובין ע:

הנה מבו' בעירובין ע: דאחד מן השוק שמת מבעוד יום והניח לבן חצר שעירב את ביתו מועיל העירוב אף על הבית שישרש אי מת מבעוד יום אבל משחשיכה לא דאין עירוב חל אלא בכניסת שבת.

ועיין ברשב"א שביאר שהחידוש הוא דאף שבשעת עשיית העירוב לא היה הבית שירש כיון דבשעת חלות העירוב שזה בבין השמשות כבר מת אז נגרר הבית שירש עם הבית של היורש, אמנם רש"י פליג בזה וסובר שאם מת אחר שעירב לא מהני העירוב.

 ונראה דפליגי אי עירוב חל ממילא או דבעי דעת להחיל היתר על ביתו, דלהרשב"א עירוב חל ממילא אמנם רש"י סובר דבעי דעת על ביתו.

אמנם המעיין יראה דברשב"א מדוקדק שיש חפצא למעשה עירוב ועיקר העירוב חל על ביתו אלא דנגרר הבית שירש אחר ביתו שלו, וצ"ע.

אהבת? שתף את החידוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא:

היצר שדוחף

מגילת אסתר פרק ב פסוק ט כתוב " וישנה ואת נערותה לטוב ….. "

פרשת משפטים

פורים – מידת השמחה

מה פשר מנהג אכילת אוזני המן, ומדוע זכה המן שמבני בניו ילמדו תורה בבני ברק, ושהמחנך הדגול יצא ממנו

עלון וטהר לבנו – פורים חידושים מקוריים וחיזוקים נפלאים

תפריט נגישות

עזרו לנו בהפצה!
השאירו לנו פרטים ואנו נחזור אליכם

לנוחיותכם: "חידושי העם" גם באפליקציה

היי, רוצה להשאיר חידוש אבל הוא עדיין לא מוכן?

כדי שלא תפספס! תשאיר פרטים ונשלח לך תזכורת בעוד כמה ימים